Penconteng Aman

Mari Menconteng Bersama Aku

Sunday, February 21, 2010

Membuat Pilihan

Sukarnya membuat pilihan...

PEREMPUAN..nak pilih handbag, kasut, baju etc pun susah..apetah lagi...memilih seorang ADAM untuk menemani di sepanjang hayatnya..

Hey, any tips for me?? please help!!

Aku pun bukan semakin muda..tapi semakin...tettt(paham2 sendiri laa).. byk risiko kawen lambat ni..risiko cancer yang tinggi bila melahirkan anak pertama pd usia 30thn dan ke atas..and in today's situation..ade banyak faktor lain yang contribute to this..pemakanan, lifestyle etc..telah menyebabkan kaum perempuan ni tak perlu tunggu umur 30, 40 tahun..you(or we) can get cancer in much earlier than that age!! so scaryyyy.. aku renung2 balik..then wonder lelaki macam mane yang aku tunggu2??

Yes..I do have the answer..thousands of answers for this Q..but i still don't find any of the qualities that i want so much in them i.e men who has approached me..

I definitely need  Allah guides.. Maka, aku mestilah rajin mengerjakan solat sunat Istikharah..bukan sekali, dua kali, 3 kali pun tak cukup..tapi tiap2 hari..malah bile aku ade kesempatan mengerjakannya, kenalah aku buat..InsyaAllah hasilnya lebih cepat.. Allah itu Maha Tau..

3 comments:

Anonymous said...

minta bantuan Allah agar ditunjukkan olehNya apa yang terbaik buat kita..

Anonymous said...

It's hard when we have lots of choices..

merdu said...

ya betul..solat istikharah ni bkn wat skali dua je..ade yang ckp wat 3x..tp sbnrnya tak..bkn senang2 Tuhan nk bagitau kite..so, usaha..istikharah pn satu usaha, di saat kite sudah buntu..