Penconteng Aman

Mari Menconteng Bersama Aku

Tuesday, May 10, 2011

I need YOU..


Ya Allah..berikan aku bahagia meneruskan sisa2 kehidupanku.sentiasa taat dan ikhlas padaMu. wahai aku, perbetulkan lah niatmu. Allah Maha Tahu..
Di sini..di tempat aku menconteng..aku fikir aku bisa rasa lega bila dpt meluahkan segala yg terbuku di hatiku. Namun ternyata kelegaan yg hakiki aku perolehi bila aku dapat berbicara dan mengadu padaMu di sepertiga mlm ya Allah..tentulah begitu kerana Engkau Maha Mengetahui segala isi hatiku..ya Allah yg memiliki hati ini, Kau peliharalah ia agr tetap mengingatiMu..agar sentiasa ikhlas terhadapMu..ampunkan hambaMu yg jahil lg degil ini ya Allah..

ya Allah..aku diberitahu mati itu pasti. malah bila sampai waktunya ia tidak akan sesaat lewat atau sesaat awal. semoga aku mati dalam iman dalam keadaan aku beroleh redhaMu.

ya Allah..meniti sisa2 hidupku, aku butuh keredhaanMu. hanya dariMu.. terbit persoalan ini.. "layakkah aku??"

ya Allah, bukakan pintu hatiku jika ternyata ia masih tertutup,
ya Allah, bersihkan hatiku yg kotor ini,
ya Allah, lembutkan hatiku yg keras ini,
ya Allah, terangkan hatiku yg gelap ini dengan nur hidayah dan taufikMu..

aku malu berkata aku sayang padaMu.."jgn berani bicara cinta kerna cinta butuh bukti" terngiang2 lagi kata2 seorg ustazah anak murid Habib Umar semalam..

Bantu aku ya Allah..permudahkan aku ya Allah..Ar Rahman Ar Rahim..

No comments: